Όφις ο ποικίλος
Φίδι παρδαλό
Σύνδεσμοι


Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΧΥΔΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
1256 αναγνώστες
Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2011
01:20

Πρόσφατα διάβασα το υπερεκτιμημένο βιβλίο  Η ΚΛΙΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ του Nassim Nicholas Taleb, εκδόσεις Φερενίκη (του γνωστού για το  Savoir Vivre Χρ. Ζαμπούνη), μετάφραση Λητώ Ανδρέου.

 

Μερικά αποσπάσματα που ίσως να ενδιαφέρουν και τους χαροκαμένους επενδυτές του Χ.Α.

Ο καλύτερος τρόπος να εντοπίσεις έναν τσαρλατάνο : κάποιος (όπως π.χ. ένας σύμβουλος ή ένας χρηματιστής) που σου λέει τι να κάνεις αντί τι να μην κάνεις.


Ο μαθηματικός ξεκινά μ' ένα πρόβλημα και δημιουργεί μια λύση, ο σύμβουλος ξεκινά προσφέροντας μια "λύση" και δημιουργεί ένα πρόβλημα. 

 

Η μοίρα δείχνει το πιο σκληρό της πρόσωπο, όταν ένας τραπεζίτης γίνεται φτωχός.

 

Τα ανήσυχα μυαλά στρέφονται στην επιστήμη, τα χαρισματικά και ευαίσθητα στις τέχνες, τα πρακτικά στις επιχειρήσεις. Τα υπόλοιπα γίνονται οικονομολόγοι.

 

Το αντίθετο της ανδρείας δεν είναι η δειλία, είναι η τεχνολογία.

 

Αν θές να κάνεις τους ανθρώπους να διαβάσουν ένα βιβλίο, πες τους ότι είναι υπερεκτιμημένο. 


Αν το πρωί που ξυπνάς γνωρίζεις, έστω και με λίγη ακρίβεια, πως προδιαγράφεται η μέρα σου, είσαι λιγάκι νεκρός - όσο μεγαλύτερη η ακρίβεια τόσο πιο νεκρός είσαι. 


Για να οδηγήσεις έναν ανόητο στην χρεοκοπία, δωσ'του πληροφορίες.

 

Nassim Nicholas Taleb 

 

 


 

Γεννημένος στον Λίβανο το 1960  με ελληνορθόδοξο θρήσκευμα. Απόφοιτος του Wharton Business School. Είναι πολυμαθής και οι γνώσεις του απλώνονται σε πολλούς τομείς, όπως τα μαθηματικά, τα οικονομικά, η ψυχολογία, η στατιστική, οι πολιτικές επιστήμες, η φιλοσοφία και η ιστορία. Εχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στη Βρετανία και στο New York Univerisity. Ως χρηματιστής κέρδισε τα FUCK YOU MONEY*.

 

 

Ακολουθεί απόσπασμα από συνέντευξη στην εφημερίδα Καθημερίνη.

news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_23/01/2011_429854

 

Ρωτάμε τον συγγραφέα για τις τελευταίες εξελίξεις στην πατρίδα του. Προτιμά να μην δηλώνει Λιβανέζος αλλά Λεβαντίνος. «Είμαι Βυζαντινός», μας λέει συμπληρώνοντας: «Κατάγομαι από μια περιοχή του βόρειου Λιβάνου όπου αναμείχθηκαν οι Βυζαντινοί και οι Αραβες. Η παιδεία ήταν για αιώνες ελληνική. Ακόμα και σήμερα μπορώ να διαβάσω και μιλώ λίγα ελληνικά. Δεν με ενδιαφέρει να έχω εθνική συνείδηση. Την απαρνούμαι. Πάντα με σόκαρε πόσο γρήγορα μπορεί κανείς να διαμορφώσει εθνική συνείδηση με μια σημαία και έναν εθνικό ύμνο. Το βρίσκω επικίνδυνο και θα σας εξηγήσω γιατί: η δημιουργία εθνικής συνείδησης και εθνικών κρατών πάντα επιφέρει τον αποκλεισμό ανθρώπων που ζουν έξω από τα σύνορά μας, τον διαχωρισμό και τελικά την καταπίεση», υποστηρίζει.

«Η έννοια του εθνικού κράτους είναι τεχνητή. Δεν υπήρχε πριν από τη Γαλλική Επανάσταση. Εμείς οι άνθρωποι έχουμε καλύτερη αίσθηση του ανήκειν σε φυλές και χωριά παρά σε κράτη».

 

 

 

 

 * ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΑΝ ΤΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΠΕΙΣ FUCK YOU  ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΕ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΟΙ ΒΙΟΠΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ. 

 

Σχετικές μετοχές:
ΓΔ ΜΙΓ
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
2 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
".... ο Επίκουρος έλεγε για τον Αριστοτέλη πως "αφού κατέφαγε την πατρική κληρονομιά, κατατάχθηκε στον στρατό και αφού απέτυχε κι εκεί άρχισε να εμπορεύεται φάρμακα. Αργότερα όταν άνοιξε η σχολή του Πλάτωνος, ο Αριστοτέλης πήγε και παρακολούθησε τις διαλέξεις - δεν ήταν και ανεγκέφαλος (ουκ ων αφυής)- και σταδιακά απέκτησε το γνωστό του χαρακτήρα"
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις